Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Název projektu
Bezpečná jízda požární techniky k zásahu
Kód
SP2017/51
Řešitel
Období řešení projektu
01. 01. 2017 - 31. 12. 2017
Předmět výzkumu
Cíle projektu: Hlavní cíl projektu je jeho zaměření na studium specifické problematiky bezpečné jízdy zásahových požárních automobilů (dále jen ZPA) k zásahu. Základem bude vyhodnocení provozních, geografických a klimatických charakteristik při jízdě ZPA ve specifickém prostředí a za specifických podmínek, tak, aby zejména při uplatnění práva přednostní jízdy v rámci operačního řízení byla zajištěna bezpečnost osádky ZPA ale i ostatních účastníků provozu na pozemních komunikacích. Dílčím cílem projektu bude rozbor ekonomických aspektů bezpečné jízdy k zásahu a vyhodnocení dat charakterizujících chování řidiče, zejména dynamika řízení vozidla.
Členové řešitelského týmu
Ing. David Seidl, Ph.D.
Ing. Ivana Jánošíková, Ph.D.
Ing. Ladislav Jánošík, Ph.D.
Ing. Josef Hrabal
Ing. Ivo Dvořák
Bc. Stanislav Jemelík
Ing. Izabela Šudrychová, Ph.D.
Bc. Jakub Vaculík
Ing. Tadeáš Koplík
Bc. Patrik Indra
Specifikace výstupů projektu (cíl projektu)
Metodologie řešení projektu:
1. Analýza výjezdové činnosti z pohledu geometrie terénu ve vybraných regionech podle jejich charakteristik hasebních obvodů. Vyhodnocení primárních dat z provozních deníků sledovaných vozidel a analýza jejich výjezdových směrů a cílových tras.
2. Teoretické výpočty definovaných jízdních charakteristik při jízdě k zásahu na základě dat z veřejné časti GIS portálu HZS ČR.
3. Analýza jízd k zásahům z pohledu sledování pohybu vozidla v reálném čase. Vyhodnocení primárních dat z navigačních systémů GINA (GINA Software s.r.o., Brno) a Rescue Navigator (POINT.X spol. s r.o., Praha).
4. Praktické ověření jízdních charakteristik na vybraných druzích požární techniky rozdílných druhů podvozků, hmotnostních a výkonnostních kategorii při užití autonomních technických prostředků detekce polohy vozidla v reálném čase.
5. Ekonomické aspekty bezpečné jízdy k zásahu.
6. Závěrečné vyhodnocení jízdních vlastností vybraných ZPA.

Předpokládané výsledky:
V rámci projektu bude řešena 1 diplomová práce a 2 práce SVOČ. Navíc je v současnosti dílčí část řešené problematiky obsahem zadání 1 bakalářská práce studenta, který ale bohužel nemůže být formálně členem řešitelského týmu. Dále je plánováno publikování odborných článků ve „Sborníku vědeckých prací VŠB-TU Ostrava“, řada Bezpečnostní inženýrství, ve sborníku konference „Riešenie krízových situácií v špecifickom prostředí“ pořádané Žilinskou univerzitou v Žilině, ve sborníku konference „Požární ochrana 2017“ v Ostravě, pořádané VŠB – TU Ostrava. Dále účast na konferenci a publikace ve sborníku konference „Advances in Fire and Safety Engineering 2017“ pořádané Slovenskou technickou univerzitou v Trnavě. Dále se nabízí účast na konferenci při veletrhu FIRECO v Trenčíně. V hledáčku jsou ještě konference pořádané na škole Ministerstva vnitra Maďarské republiky Nemzeti Közszolgálati Egyetem v Budapešti a obdobně ve Waršavě na Szkoła Główna Służby Pożarniczej. Osobní účast na těchto posledních 3 zmíněných akcích bude ale odviset o vývoje čerpání finančních prostředků. Pravděpodobně zde bude zaslán pouze příspěvek k publikování.

Rozpočet projektu - uznané náklady

Návrh
1. Osobní náklady
Z toho
0,-
1.1. Mzdy (včetně pohyblivých složek) 0,-
1.2. Odvody pojistného na veřejné zdravotně pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti 0,-
2. Stipendia 68000,-
3. Materiálové náklady 20000,-
4. Drobný hmotný a nehmotný majetek 0,-
5. Služby 4000,-
6. Cestovní náhrady 9000,-
7. Doplňkové (režijní) náklady max. do výše 10% poskytnuté podpory 10100,-
8. Konference pořádané VŠB-TUO k prezentaci výsledků studentského grantu (max. do výše 10% poskytnuté podpory) 0,-
9. Pořízení investic 0,-
Plánované náklady 111100,-
Uznané náklady 0,-
Celkem běžné finanční prostředky 111100,-
Zpět na seznam