Cílem modulu je seznámit s moderními trendy v oblasti řízení lidských zdrojů. V rámci modulu bude objasněn nejen přínos týmů a týmové spolupráce a využití konceptu týmových rolí, ale také vysvětlen význam systematické práce se zaměstnanci jako hlavními nositeli konkurenceschopnosti organizace. Pozornost bude věnována náplni a metodám výkonu jednotlivých personálních činností a různým možnostem vedení a motivace zaměstnanců.
Klíčová slova: tým, týmová práce, týmová role, personální činnosti, leadership, motivace.
Tým, týmová práce a týmové role
- pojetí, přínosy a negativa týmů a týmové práce
- složení týmu, týmové role, teambuilding
- vývojové fáze týmové práce
Řízení lidských zdrojů
- význam a přínos řízení lidských zdrojů, popis jednotlivých personálních činnosti
- metody realizace personálních činností, personální útvar a personalista
Leadership a motivace
- teorie a styly vedení lidí, koučování
- motivační proces, motivy a stimuly, motivační teorie