Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Cílem modulu je budování kompetencí ve strategickém rozhodování s ohledem na kontext organizace (instituce). V rámci modulu jsou rozvíjeny dovednosti v používání analytických nástrojů strategického řízení a v hledání vhodných strategických alternativ. Modul je rovněž zaměřen na seznámení s aspekty mezinárodního podnikatelského prostředí a koncepcemi mezinárodního marketingu.

Klíčová slova: strategický marketing, SWOT analýza, marketingové strategie, mezinárodní podnikatelské prostředí, mezinárodní marketingový management.

Strategický marketing

  • situační analýza (SWOT)
  • cíle a cílové skupiny strategie
  • konkurenční (marketingové) strategie

Mezinárodní marketingový management a internacionalizace

  • globální prostředí
  • faktory podnikání v mezinárodním prostředí
  • ekonomické prostředí, politicko-právní a sociálně-kulturní prostředí 

doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc. – EkF VŠB-TUO

Vojtěch Spáčil je děkanem Ekonomické fakulty VŠB-TU Ostrava. Předtím působil dlouhou dobu jako vedoucí katedry marketingu a obchodu. K oblastem jeho profesního zájmu patří problematika měření spokojenosti zákazníků a spotřebitelské angažovanosti. Jako projektový manažer a analytik realizoval více než 250 marketingových výzkumů pro společnosti jako například UNILEVER, Heineken, Arcelor Mittal, Walmark, České dráhy. Poskytuje rovněž marketingové poradenství. Je držitelem holandských marketingových certifikátů NIMA-A a NIMA-B. Absolvoval stáž u britské výzkumné agentury TN AGB v Londýně.

Výstup modulu

Projekt, řešení případových studií.